Is er een kans op een vergunning voor een zwembad in een argarisch gebied?

Ik woon in een strook van agrarisch gebied, achter mij woont er een boer die niet op agrarisch stuk ligt en nog geen 250 meter voor mijn huis ligt er een ingeboudw zwembad. Ikzelf woon op een stukje agrarisch gebied maar is er een kans dat ik een vergunning zou krijgen? Als ik alle puntjes van de 'vrijstellingsregeling' bekijk is het enige probleem dat ik een 'agrarisch gebied met ecologisch belang of ecologische waarde' woon. Nog info: ik woon in de gemeente Pepingen.

Bedankt voor de hulp!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Het beste antwoord

Sinds 1 oktober 2010 bestaat er géén aparte vergunning meer voor bouw-, sloop-, milieu- en andere activiteiten. Met de omgevingsvergunning zijn alle losse vergunningen gebundeld tot één vergunning. Deze omgevingsvergunning is gebaseerd op de nieuwe Wet Algemene Bepalingen Omgevingsvergunning (WABO).
Met de komst van de WABO wordt het vergunningsvrij bouwen enorm verruimd. Dit betekent onder meer dat sinds 1 oktober een zwembad, whirlpool, jacuzzi op het erf bij een woning of woongebouw gebouwd mag worden zonder vergunning, mits deze niet van een overkapping is voorzien en niet in strijd is met het bestemmingsplan.