Wat te doen als ik een verlengsnoer heb gekocht bij een bouwmarkt voor elektrische grasmaaier en stekker en aansluitpunt passen niet op elkaar?

Moet ik terug gaan naar bouwmarkt voor geld terug? Het verlengsnoer heb ik op aanraden van de verkoper gekocht en het is een oranje snoer.

Toegevoegd na 14 uur:
Het verlengsnoer heeft waar de stekker erin moet, geen gaatjes.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
4.6K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus een fabrieksfout!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk van wel Eddijst.

Het beste antwoord

Ruilen kan altijd, of het nou past of niet past.
Maak even een foto van de stekker van je grasmaaier en neem die foto mee naar de winkel.

Maar... is het niet zo dat de 'gaatjes' waar de stekker in moet, zijn beveiligd? Verlengsnoeren voor buiten hebben dat wel vaker. Er zit dan een soort klepje voor de gaatjes dat moet voorkomen dat er vocht en vuil in komt als er geen stekker in zit. Je kunt dan gewoon de stekker erin steken, de veiligheidsplaatjes gaan dan vanzelf opzij. Soms moet je - vooral bij het eerste gebruik - wel heel hard duwen voor je de stekker erin hebt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Okee, maar ik heb niet zoveel kracht in mijn handen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien kun je even een buurman vragen? Als het verlengsnoer eenmaal aan de grasmaaier zit, en je hebt het verlengsnoer niet nodig voor andere apparaten, kun je het gewoon aan elkaar laten zitten. Dan haal je na het maaien alleen de stekker van het verlengsnoer uit het stopcontact en berg je het op bij de maaier.

Andere antwoorden (2)

Ja, verkeerd geadviseerd. Bonnetje mee en geld terugvragen.
9 jaar geleden
Het past eigenlijk altijd, echter er zijn geaarde en ongeaarde verlengsnoeren en stekkers.
Is jouw grasmaaier geaard, dan moet je ook een geaard verlengsnoer hebben, dan pas het wel.
Dus even terug en ruilen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zullen er echt grasmaaiers en oranje verlengsnoeren (voor buiten) bestaan die niet geaard zijn? Misschien wel hoor, maar ik zou dat raar vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja hoor heel veel oranje snoeren voor elektrisch tuingereedschapzijn niet geaard
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dus daarom opletten als je in de regen grasmaait?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
heel veel electrische gereedschappen zijn dubbel geaard en hebben geen extra aarddraad meer nodig, natuurlijk een grasmaaier wel.
Daarom hebben ze het zo gemaakt, dat ongeaarde stekkers niet passen in een geaard stopcontact en andersom.