Ik wil graag een plantenbak op de vensterbank buiten, maar deze loopt schuin af. Is er een manier op de plantenbak er recht op te krijgen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
14.4K

Antwoorden (7)

aan de ene kant een latje onder doen die er voor zorgt dat hij niet meer schuin staat

Toegevoegd na 1 minuut:
of dopjes eronder zodat hij recht staat
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Mag het ook aan de andere kant? :)
Pootjes of blokjes aan één kant?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zou er houten wiggen onder kunnen schuiven, afhankelijk van hoe schuin ze aflopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maak onder de houten plantenbak een regel... En die regel is precies zo breed dat die de helling opheft van de schuine vensterbank... Trek dan met een staaldraad de plantenbak vast aan het kozijn, zodat het aan weerszijden vast gemaakt zit... Zo zakt de plantenbak niet van je schuine venster af...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel belangrijk inderdaad dat hij goed vast zit, vooral als je raam boven een stoepje zit...
kan wel, door er aan de voorkant van de bak een latje onder te kitten.

maar... een beetje schuin is beter, want dan loopt bij buien het teveel aan water weg, zodat je planten niet verzuipen, en de planten hangen mooi over de rand, omdat je er schuin bovenop kijkt, ipv er tegenaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er een houten kozijn van het raam boven de vensterbank zit, kan je 2 metalen 'u' profielen waar de bak inpast op de onderkant van het kozijn kunnen schroeven. Laat de onderkant v.h. profiel zo dicht mogelijk boven de vensterbank hangen en zet de bak hierin. Zo kan het water uit de bak ook vrij afvloeien.
amc
14 jaar geleden
Zet er pootjes onder, aan 1 kant.