Is het mogelijk om mijn coniferen te snoeien wanneer het buiten 25 graden is?

Ik heb namelijk ooit eens gehoord dat wanneer het warm buiten is en jij je coniferen wilt snoeien dat een stuk van je coniferen verbrand door de hitte. Is dit een Fabel? En zo niet, op welke temperatuur kan ik het best snoeien van mijn coniferen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
8.4K
burgos
9 jaar geleden
eddijst je krijgt van mij een +

Antwoorden (2)

Bij 25 graden en bewolkt weer, zal je zelf ook niet verbranden.
Bij 10 graden en een strak blauwe lucht, kan je zelf heel erg verbranden.
Het heeft dus niets te maken met de temperatuur, maar wel met de zonkracht.
Heel veel soorten coniferen verbranden echter nooit na het snoeien, maar het kan soms wel.
Een Buxus b.v. is veel kwetsbaarder en verbranden heel snel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
burgos
9 jaar geleden
eddijst je krijgt van mij een + toch??
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dank je.
burgos
9 jaar geleden
Die min was niet van mij hoor.Maar vooruit.
De temperatuur kan geen kwaad, ik doe het zelf al jaren en meestal was het dan zonnig en warm. Ga dus gerust je gang.