Woelmuis in moestuin verjagen/doden?

Ik heb tussen mijn groenten een ophoping die perfect de rijen van de groenten volgt. Waarschijnlijk een woelmuis. Kan het nog iets anders zijn? En hoe kan ik ze best verjagen/doden?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Rieneke1
9 jaar geleden
Doden is nergens voor nodig!
Voor 20 a 25 euro kan je apparaatjes op zonne-energie kopen die ultrasone trillingen uitzenden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zijn het geen mollen?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het is geen mol. Ook geen molshopen. Onlangs wel mol gepakt dus waarschijnlijk worden de gangen nu gebruikt. Zo'n apparaatje op zonne-energie worden ze gewoon en helpt maar even.

Antwoorden (1)

Het is moeilijk uit te maken aan de hand van uw beschrijving over welke graver het hier gaat. Een mol, woelmuis, woelrat of ... Verjagen kan door gasbommen in de gangen te plaatsen, ook voor trillingen(windmolentje) zijn deze diertjes niet te vinden, maar er bestaan tegenwoordig in de handel toestellen die een geluid van een bepaalde frequentie voortbrengen die efficiënt zijn. Doden laat ik over aan de natuurlijke vijanden zoals uilen, vossen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Die toestellen die een geluid voortbrengen kun je beter in de winkel laten staan want die helpen voor geen meter. Ik heb er twee staan en de mol gaat er gewoon op 1 meter afstand langs. Klemmen of levend vangen is de beste manier maar je komt er nooit meer vanaf.