Helpt bleekwater tegen onkruid ?

Bleekwater( Javel) doodt mossen ,dat weet ik ,maar doodt het ook onkruiden ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
62.2K

Het beste antwoord

Jazeker dat gebruik ik ook altijd tegen onkruid op oprit en terras.
Op verharde ondergrond werkt het goed.

Het moet wel onverdund worden gebruikt.
Verdund met water gaat het onkruit niet dood.
Elk plantje onkruit een scheut bleekmiddel geven, door op de fles te knijpen.

Na zo'n dag of vijf is het onkruid dood en kun het worden verwijderd.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ga je geen min geven, maar dit is zo slecht. Ik heb in de schoonmaak gewerkt in een instelling, en we mochten geen bleek meer gebruiken omdat het zo slecht was voor het milieu. Volgens mij kan je beter onkruid weg halen op een wat milieuvriendelijke manier. En ik heb de laatste tijd een aantal keren op tv programmaas gezien over de bijensterfte, en andere diertjes, o.a. als gevolg van het gebruik van verschillende onkruidverdelgers en allerlei andere zooi door particulieren. Daar kan ik nog uren over door gaan, maar dat is geen reactie op dit antwoord.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Juist Broodjeei, bleekwater is een zeer agressief en zeer gevaarlijk spul, niet alleen voor het onkruid, maar ook voor de mens!! gebruik in geval van onkruid, schoonmaakazijn. Voeg aan 1 l. azijn, twee l. water toe, doe het in de gieter en besproei hiermee de bestrating, liefst bij zonnig weer, binnen enkel uren gaat het onkruid dood! Volkomen ongevaarlijk erg erg goed koop.