Waarom moet je een vergunning hebben om een boom te kappen in je eigen tuin.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Antwoorden (5)

In de meeste gevallen wel, het beste kan je hier informatie over inwinnen bij je gemeente.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"waarom" (;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geeft XiiX al aan, maar gewoon even bellen,geldt namelijk niet voor alles
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Trouwens waarom weer die minnen, geef aan dat je een vergunning nodig hebt
Dat staat in de gemeentelijke verordening... Dus omdat het verboden is... De gemeenschap is de baas en niet jij, over het kappen van bomen... Kopen kun je alles wel, maar dan heb je er eigenlijk nog niets over te zeggen, daar komt het in feite op neer...

Archeologische munten die je vind zijn niet van jou... Gas of olie als je die vind is niet van jou...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bomen kunnen waardevol zijn voor het aanzien van de gemeente. Om die reden is het verboden om zonder vergunning bomen te kapen. Sommige gemeentes hebben een lijst van beschermde bomen. Bij andere gemeentes moet je elke boom die je wilt kappen melden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het eigendomsrecht is veelomvattend, maar je mag niet alles doen met dingen die van jou zijn. Zo mag je je eigen huis niet in brand steken of je eigen hond mishandelen. In Nederland zijn niet veel bomen. Daarom vinden de meeste gemeentebesturen dat de bomen in de gemeente ook bescherming behoeven. Als alle inwoners van Laren de bomen in hun eigen tuin zouden kappen, zou het een kaal dorp worden. Daar zijn de meeste inwoners tegen, dus het gemeentebestuur ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt niet altijd een vergunning nodig. Dit is per gemeente verschillend. In onze gemeente mag je zonder vergunning bomen binnen 20 meter van het huis zonder vergunning kappen. M.u.v. bomen die door de gemeente aangewezen zijn als "historische"boom. Dat hier regels voor zijn is om te voorkomen dat alles gekapt wordt en we geen bomen meer over houden