Hoe kan het dat lavendel scheef groeit?

Ik heb prachtige lavendel staan en hij groeit en bloeit mooi. Ik heb een tuin op het noorden maar de lavendel staat de hele dag in de zon. Toch groeit en bloeit de plant niet rechtop maar scheef of schuin. Wie weet hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3.2K

Antwoorden (2)

Een lavendel is heel gevoelig voor een lichte kant in de tuin, maar ook voor een donkere.
Alleen als de lavendel midden op een akker staat zonder bomen in de buurt, zal hij niet scheef groeien.
De lavendel in mijn tuin, staat in de buurt van een kippenhok, staat in de volle zon, maar groeit toch schuin naar de lichte kant toe.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank je wel! Dit klinkt erg logisch.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een lavendel doet dat scheefgroeien wel heel erg.
Lavendel groeit naar het licht toe, als je bijvoorbeeld een rechte lavendel wil, zul je hem in een plek moeten zetten die altijd zonnig is (als de zon schijnt dan).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank jullie wel! Ik denk inmiddels dat het ook te maken heeft met de te goed vasthoudende grond waar ze in staan ( ze groeien echt bijna horizontaal).