ik heb een tuintje van 12M² is het is het voordelig om hiervoor een waterpomp te laten slaan om te sproeien?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Een waterbron slaan is niet overal zomaar toegestaan.
Mocht je besluiten er eentje aan te leggen laat je dan ook daarover ook even voorlichten bij de gemeente !

Antwoorden (3)

Nee, om een put te laten slaan en een pomp te plaatsen, moet je nog al wat meer tuin sproeien, wil je het rendabel maken.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ok bedankt voor de reacties
mvg
Nee, dat is heel duur.
In principe moet een tuin zichzelf "bedruipen".
Kijk naar alle gemeente groen. Daar komt nooit een sproeier aan te pas.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
zeg nooit nooit,
als het echt warm is, rijden ze op veel plekken met tankwagens.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
klopt, zie ze regelmatig rijden. Vooral voor nieuwe aanplant, bomen en hanging baskets
Poet
9 jaar geleden
Ik zie toch ook vaak sproeiers en gieters in tuinen. Ik denk dat het wat ver gaat om dat allemaal als niet optimaal handig ingerichte tuinen te kwalificeren
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Poet, ik begrijp je niet. Jackd en ik hebben het over gemeentegroen. De vraagsteller heeft het over een put slaan en dat is duur en veel werk. De meeste tuinbezitters werken inderdaad met gieters, tuinslang of sproeiers, omdat dat het meest praktisch is
In zo'n tuintje kun je beter wat bijsproeien vanuit een kraan met leidingwater. Dat zal hooguit 5m3 per jaar zijn, dus plm €5 per jaar. Daarmee spaar jeje de ruimte en kosten van een pomp en / of waterton uit.