Zo te zien is het een tweejarige plant die dit jaar een bladrozet maakt en volgend jaar gaat bloeien.
Dan zou dit Jacobs kruiskruid moeten zijn.
Deze soort maakt een wintergroen rozet en bloeit volgend jaar met gele bloemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Maar is het onkruid?
Rieneke1
9 jaar geleden
In mijn wilde plantenboek lijken de bladeren van Jacobs kruiskruid veel meer geveerd? Voldy, ik zou het niet hoeven op mijn balkon, uitrukken die hap :)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De bladeren van deze plant zijn zeer gevariëerd, de eerste bladeren zijn helemaal niet geveerd, later wel en als de plant in het tweede jaar gaat bloeien dan heel sterk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jacobs kruiskruid bloeit heel erg mooi en ook nog eens lang, heel veel tuinplanten zijn onkruid uit een ander land en dan vinden we het geen onkruid, hoe krom kan het zijn.

Andere antwoorden (1)

Zo te zien is het herik,en wordt beschouwd als onkruid.