Hoe kom ik af van een kraai die de eieren uit het kippenhok jat?

Is er een alternatief voor het geheel met een net overspannen van de ren, die behoorlijk groot is en waar enkele bomen in staan, hoe kom ik van deze dief af?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
2.4K

Het beste antwoord

Maak het nachthok waar de eieren worden gelegd donkerder.
Vinden de kippen fijn, maar de kraai niet!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus! Klinkt goed Ed!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zit een klein raampje in het nacht/leghok, zal het eens verduisteren en kijken wat er gebeurd.
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat klinkt als een strak plan Ed, +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
dat klinkt ook heel simpel.
Z512099
9 jaar geleden
Coole zet, Ed. +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Plus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tot nu toe zijn er geen eieren meer gejat, door een zwarte doek voor het raampje te hangen, ik moet nu m'n vraag sluiten en je krijgt dus het voordeel van de twijfel....

Andere antwoorden (2)

Paar eieren gevuld met sambal neerleggen. Misschien schrikt ie daarvan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Niet erg diervriendelijke oplossing...
Ik heb geen min gegeven...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, erg leuk is het niet voor de kraai, maar ik denk dat hij het bij de eerste pik in het ei al opgeeft en nooit meer terugkomt, althans, dat is wat ik hoop. Eén keer een beetje sambal kan naar mijn idee heus niet zoveel kwaad, maar je kunt natuurlijk ook iets anders in het ei stoppen dan sambal.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
we hadden al een nep-stuiter-ei geplaats, maar die vonden we ook al 100 meter verder terug in de weide, die sambal of injectie is ook wel een slim plan....
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Dat geeft weer eens een ander idee voor gevulde eieren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Eieren rapen voordat de kraai er is.'t Is zomaar een idee.
Schaf een grote haan aan, eentje die de kippen beschermt. Kraaien zijn enorm slimme dieren, dus je zult van goede huize moeten komen om hem te slim af te zijn, zeker als hij weet waar iets lekkers te halen is. Als je niet aan een complete overspanning met gaas wilt, zou ik het anders niet weten. Maar misschien dat iemand nog met een echt creatief antwoord komt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Toen ik een haan had, waren er geen problemen met plunderende kraaien, maar dan kunnen m'n kinderen weer geen eieren gaan halen want dan worden ze aangevallen door de haan, vandaar dat ik de haan de deur uit heb gedaan, bedankt voor je antwoord!
Rieneke1
9 jaar geleden
Plus, het is het een of het ander, kiezen of delen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij heb je best wel rassen met waakse hanen die geen kinderen aanvallen, maar ik ben geen expert. Misschien eens bij wat kippenverenigingen navraag doen naar de eigenschappen van de diverse rassen ...