Hoeveel potgrond gaat er in een border van 14 meter bij 70cm?

Hallo Mensen,

Kan iemand mij vertellen hoeveel potgrond er gaat in een border van 14 meter lang bij 70 cm breed?
1 zak potgrond is 40 liter.

Alvast bedankt.

Groeten Martin

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
3.7K

Het beste antwoord

14 meter = 140dm
70cm = 7dm

Je hebt ook een hoogte nodig want het gaat hier om liters (dm³).
in iedergeval dan gaat de berekening zo:
lengte x breedte x hoogte dus 140 x 7 x hoogte
als bijvoorbeeld de hoogte 5dm is dan gaat de berekening zo: 140 x 7 x 5 en dat is 4900dm³ oftewel 4900 liter.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dit kan je berekenen door lengte x de brete x de hoogte of diepte. Dan bekom je het aantal liters. Dit aantal moet je dan delen door de inhoud van een zak potgrond, daarmee weet je dan hoeveel zakken je nodig hebt. Maar zoals je zelf kunt zien moet je nog de hoogte of diepte bepalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Één zak van 40 liter zal als je dat in een border van 14 bij 0,7 meter doet een laagje van ongeveer 4 millimeter opleveren.