Wat voor struiken zijn dit?

Ik heb drie struiken in mijn tuin en ik heb geen idee wat het voor planten zijn. Ik wil ze graag goed onderhouden, maar dan is het handig om te weten wat het voor soorten zijn. Kan iemand mij helpen? Bedankt alvast.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Op de bovenste foto zie ik een Japanse Esdoorn, (Acer Palmatum).
De Japanse esdoorn verlangt een vochthoudende maar doorlatende grond die bij voorkeur rijk aan humus is en licht zuur. Het liefst krijgen zij gefilterd licht door de bladeren van een grotere loofboom. Vooral de roodbladige soorten kunnen bruine bladranden krijgen door verbranding in de volle zon. Vlak na het uitlopen van de bladeren zijn ze vatbaar voor late vorst en een enigszins beschutte standplaats is daarom aan te bevelen. Men snoeit de esdoorn bij voorkeur niet, maar indien nodig zeker niet van februari tot juni: vanwege een sterke sapstroom in het voorjaar zou het boompje dood "bloeden". De Japanse esdoorn is onmisbaar in de Japanse tuin.

Op de onderste foto staat de Choisya ternata.

Toegevoegd na 1 minuut:
Standplaats: volle zon /halve schaduw
Grondsoort: goed doorlatende grond
Bloeiperiode: mei - juni
Hoogte / Breedte: h. 2,5 m., br. 2,5 m.
Wintergroen: ja
Winterhard: ja
Z512099