welke plant is dit?

staat vlak bij mijn huis in de berm.
misschien (on)kruid.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
Rieneke1
9 jaar geleden
Even wachten op de bloei, dan is er meer over te zeggen.
fremar
9 jaar geleden
Heb je geen grotere foto,deze valt wat klein uit om het duideloijk te kunnen zien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weed

Het beste antwoord

het lijkt me een van de soorten Havikskruid die in de vroege zomer bloeien met gele bloemen.
Mochten er dan bloemen aan komen, kijk dan naar de bloemblaadjes, daar zitten 5 puntjes aan, welke het kenmerk is van het Havikskruid.
Verder is de foto niet duidelijk genoeg, voor een zekerder antwoord, probeer anders een foto wat dichterbij te nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
havikskruid zijn toch meer rozetten op de grond? niet zo hoog?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
havikskruid is er in veel soorten.
Het zijn vrijwel allemaal tweejarige planten, die als een platte rozet overwinteren.
In het tweede jaar gaan ze door schieten, worden langer en gaan bloeien.
Sommige soorten kunnen wel 1 m. hoog worden.

Andere antwoorden (1)

Zo op het eerste gezicht zou ik zeggen smalle weegbree
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weegbree heeft toch geen bebladerde stengel!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weegbree heeft een bladrozet op de grond.