Hoe heet deze plant, hij is ongeveer 30 cm hoog met paarse bloemen (zie foto)?

Hij is ongeveer 30 cm hoog

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.4K
Reddie
9 jaar geleden
Het lijkt op zeepkruid, if een ander lid (koekoeksbloem?) van de anjerfamilie. Maar het lijkt me nog te vroeg in het jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien zou het dan alsnog zeepkruid kunnen zijn. http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/Nieuws/article/detail/3642640/2014/04/27/Natuur-loopt-ongeveer-een-maand-voor-op-vorig-jaar.dhtml

Antwoorden (2)

Het zou hier om zeepkruid kunnen gaan.
fremar
9 jaar geleden
Het is een soort anjer en wel de pekanjer.
Met de botanische naam: Silene viscaria.
Het is een echte voorjaarsbloeier.

Toegevoegd na 3 minuten:
Zijn oude naam, die je nog veel tegenkomt is Lychnis viscaria