Wat is dit voor voorwerp?

Beste mensen,

Deze voorwerpen, zoals op de foto, vind ik al enige tijd in mijn tuin. Eerder vond ik er tientallen bij mijn familie, in geldrop (in de buurt van Eindhoven), mu vind ik deze ook een aantal in mijn eigen tuin, pakweg 5km daar vandaan.
Het lijkt op een grijze huls of plug van ongeveer 4 tot 5 centimeter lang. Ze zijn vrijwel altijd opengebarsten en er zit aarde in. Mijn interesse is gewekt om te achterhalen wat dit zijn. Heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mij lijkt het dat het hier gaat om een gewone plug, misschien gedeeltelijk gesmolten...

Antwoorden (1)

Het eerste wat in me opkomt is dat dit een kunstof huls is van een vuurpijtje met knallading.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+
http://www.freakpyromaniacs.com/forum/wolff-vuurwerk/20780-maxipijl-fluit-en-crackling.html
of
http://www.almere-vuurwerk.nl/vuurpijlen/fluit-pijltjes
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+