Hoezo groeit mijn spekboon verkeerd om?

Ik heb deze spekboon vorige week geplant maar het lijkt of hij verkeerd om groeit, is dit ook zo? Zoja hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Een zaadje heeft een onderkant en een bovenkant.
Voor een boon niet zo belangrijk, want het nieuwe worteltje groeit toch om laag en de uitlopende stengel toch om hoog.
Maar soms drukt de uitlopende stengel, het zaadje de verkeerde kant heen.
Hierdoor komen de wortels boven de grond uit, terwijl de stengel door blijft duwen.
Maar de wortels hebben geen contact meer met de grond en kunnen het jonge plantje niet vast/ overeind houden.
Ondertussen blijft de langer wordende stengen maar duwen.
Het is dus goed te begrijpen, maar tevens ook uniek!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik zou hem maar snel omdraaien.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Goed antwoord!
Bedankt!