Wat is er aan de hand met mijn hortensia, te droog, te nat (natte voeten), verkeerde stek/grond?

Beste Lezers,

Tijd geleden heb ik deze hortensia gehad en binnen gezet. Eerst te droog laten staan toen te nat, vervolgens bruine bloemen, afgeknipt en buiten in pot grond gezet, wel water gegeven, volgende dag een super regen bui en nu lijkt het er niet beter op te worden, wat te doen, wel of geen water? Ik heb geen groene vingers duidelijk maar nu ben ik de draad kwijt (zie foto's)

Gr,
T

Toegevoegd na 1 minuut:
Hij heeft min. 1 dag in natte voeten gestaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
4.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de informatie, ik zag vandaag nog wel iets anders, veel nieuwe knoppen maar allemaal bruin en (dood?) en de stam begint ook bruine vlekken te vertonen, als iemand daar nog wat aan heeft hoor ik graag als er iets moet veranderen. Ik heb hem in me slaapkamer staan met normaal daglicht, koele kamer, en probeer hem dan elke dag in de zon te zetten (30 min) en ik wil hem nu om de 2 dagen water geven. Is dat verstandig? Of is het over en uit met mijn plant?

Het beste antwoord

Je hebt de plant eerst binnen gehouden, terwijl dat vaak te warm is voor een plant die graag koel wil staan. Hij houdt wel van vochtig, maar eerst heb je 'm uitgedroogd, en vervolgens verzopen. Toen heb je hem van de ene op de andere dag buiten gezet, terwijl het in de nacht nog flink koud is.
Het mag een wonder heten dat de plant nog leeft.
Het beste zet je 'm nu op een koele plaats in het licht (geen zon), en hou je 'm licht vochtig. Een logeerkamer of koele slaapkamer met ramen die niet op het zuiden staan zou ideaal zijn.
Half mei mag hij naar buiten, maar niet te abrupt.
De eerste nachten moet je 'm naar binnen halen, zo wordt hij afgehard.
Rieneke1
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
Nou beter antwoord kan niet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De vlekken op het blad zien er uit als vorstschade. Ik denk dat je gelijk hebt!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
geen vorstschade maar zonnebrand.
Voor je antwoord een plus +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit soort vlekken op bladeren, zie je ook als de plant een keer zeer droog heeft gestaan en slap heeft gehangen, bij vorstschade zullen vooral de bovenste bladeren bruin zijn en dat zie ik niet.

Andere antwoorden (1)

De plant vertoon of bevriezingsverschijnselen of verbrandingsverschijnselen. De plant moet heel langzaam aan zonlicht worden blootgesteld, bijv. een half uur per dag en daarna iedere dag wat meer en na verloop van enkele weken zal de plant toch wel weer herstellen. De verbrande delen kun je het beste wegsnoeien.