Wie weet een niet-giftig alternatief voor Roundup?

Ik heb geen tijd om onkruid te wieden, maar ik zie het ook niet zitten om Roundup te gebruiken. Mijn huisdieren, die vrij in- en uit kunnen lopen gaan dan met hun pootjes over de gif heen (waar zij vervolgens ook gretig aan likken).

Bestaat er een middel als Roundup, die niet of minder giftig is?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.7K
Reddie
10 jaar geleden
Geen tijd wind ik wel een slecht excuus om een plantenverdelgingsmiddel te gebruiken.
Misschien kun je je prioriteiten bijstellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vragensteller geeft juist aan géén gif te willen gebruiken. En onkruid trekken is inderdad wel een tijdrovend karweitje.
Natuurazijn, eventueel verdund met water, kan helpen. Zeker op een zonnige dag, dan verbrandt het 'onkruid' als het ware, en kan je het wegvegen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de tips! Dat azijn ga ik zeker uitproberen! En die Reddie, die hoeft zich niet langer te bemoeien met mijn agenda en tijdindeling!... ;)

Het beste antwoord

Neem een fles schoonmaakazijn, doe dat in een gieter, hierna 2 l water toevoegen, de broes op de gieter en maak hier het onkruid mee nat.
Hooguit enkele min. werk en voor heel weinig geld.
Toepassen bij droog en zonnig weer.
Volkomen onschadelijk voor het milieu.
Volkomen onschadelijk voor kinderen en huisdieren.