Is het verstandig om nu nog kunstmest te strooien in een tuin waar over 20 dagen een konijn op komt te staan?

Over tien dagen krijg ik een konijn voor mijn verjaardag en ik wil haar dagelijks buiten zetten wanneer het gras niet te nat is, nu wde ik weten of het slim is om kunstmest te strooien.

Ik heb ook nog een hond en een kat deze laat ik( als het nog slim is) dan niet in de tuin!

We hebben wel gras maar op sommige plekken is het erg kaal.

Ik wil niet alleen strooien zodat het konijntje gras kan eten, maar ook zodat we weer een mooie groene "glade" tuin hebben.

De reden waarom er kalen plekken zijn is omdat we daar een zwembad op hebben geplaatst! We hebben geen grote tuin. Ik zou de vierkante meter niet uit mijn hoofd weten wel is het een standaard 2onder een kap huis voor in een dorp

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik was vergeten mijn vraag samentevatten:

Vraag dus: is het slim om nu nog kunstmest te strooien in een tuin waar over 20 dagen een konijn op komt te staan?

( 17-04-2014 krijg ik konijn in eerdere uitleg had ik 10 dagen gezet maar moet 20 dagen zijn)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
8.9K

Het beste antwoord

Kunstmest zijn zouten.
Indien er niet meer voldoende regen gaat vallen de komende 20 dagen, dan krijgt het konijn dat zout tussen zijn poten.
Lijkt me erg ongezond.
Bij wel voldoende regen, gaat het gras hiervan tijdelijk erg hard groeien, juist dat erg malse gras kan ongezond zijn voor je konijn.
Neem i/p/v/ kunstmest een goede organische mest en al deze problemen zijn opgelost.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, je kunt gerust kunstmest strooien. Als het er over een aantal dagen nog ligt (wat niet waarschijnlijk is) zal je konijn dat echt niet opeten.
Die kale plek krijg je overigens niet weg met extra bemesten. Daar is het gras doodgegaan, en zul je toch echt opnieuw moeten inzaaien.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kunstmest is wel schadelijk voor konijnen.
http://www.konijnen.nl/faq/huisvesting.htm#buiten los
teusvh
10 jaar geleden
Ach welnee. Over 3 weken ligt er helemaal niets meer. En zelfs al zou dat zo zijn, het smaakt dermate smerig dat ze daar helemaal niets van opeten.
Mocht je het desondanks niet vertrouwen, sproei het gras dan een keertje. Kunstmest lost gemakkelijk op in water, en spoelt dan de grond in.
Niet strooien als het niet gaat regen en de komende dagen blijft het droog.
Als het droog blijf blijven de korrels liggen en dan liggen ze er nog
steeds als je konijn komt.
Je kan ze best nu strooien, maar dan zou ik wel een paar keer sproeien.

bron 1:
Als een paard er last van heeft dan zou ik met een konijn helemaal oppassen.
bron 2:
Zorg ervoor dat het gras niet besproeid is met bestrijdingsmiddelen of kunstmest. Check de tuin op gaten in de omheining en giftige planten.