Hoe kan ik worteldoek met grof grind uit een border verwijderen?

Ik heb een border met struiken waar grind en worteldoek ligt, dit wil ik er graag uit hebben om groente op die plaats te gaan telen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
13.9K

Antwoorden (2)

Een advertentie op marktplaats, gratisoptehalen, o.i.d. zetten:
Gratis grof grind, zelf uitscheppen.

Als het grind weg is, het worteldoek oprollen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
burgos
10 jaar geleden
Ha ha das een goeie.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, het minste werk. En je hoeft het grind niet af te voeren ook.
Eerst het grint met een hark zo veel mogelijk bij elkaar harken en dan afvoeren in emmers of bakken.
Dan kijken in hoeverre dat worteldoek vast liggen. Flink aan trekken en scheuren.
Een oude schaar, een grote stevige schaar, een lekker scherp stanleymes......en maar wegknippen en snijden, dat spul.
Dan: neem een spade en ga spitten.
Ik heb dat vorige week gedaan, iedere dag een stuk.
Lekker stevig werk, heb je geen sportschool nodig ook.

Je zult alle wortels van je struiken moeten doorhakken met de spade of
een bijltje. Of een kniptang. Of datzelfde scherpe stanleymes.
En dan weer spitten. Goed onder de kluiten. Stevig trekken, net zo lang tot de boel los komt. Dan de kluit er uit.
En dan weer spitten.
De hele border twee spaden diep omspitten.
Even een paar dagen laten rusten. Dan zie je hoeveel onkruid er weer op komt.
Dan harken om de wortelresten en plantenresten te verwijderen.