Wat voor plant is dit ?

Ik wil weten wat voor soort vetplant dit is

Toegevoegd na 3 uur:
Ik wil eigenlijk ook weten hoe je hem kan stekken!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk een wiet plantje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zeker geen wiet! kleine wietplantjes hebben veel puntiger en getande blaadjes. Zou niet weten wat het dan wel is, trouwens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het heeft ook wel iets van postelein, maar dat is het ook niet. vetplantjes stekken is trouwens niet moeilijk: blaadje afbreken, even in laten drogen en dan half in de aarde steken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mij lijkt het op een Peperomia obtusifolia groen , is een gemakkelijke kamerplant. Breekt gewoon zo een steeltje af en steekt het in een stekgrond.Peperomia ook wel rattestaart genoemd.

Het beste antwoord

Het moet de Crassula Argentea zijn...
Bovengenoemde plant wordt door de Engelsen ook wel Jade plant genoemd. De kleur van het blad is misschien wat jadekleurig. Zoals u weet is Jade een halfedelsteen, waarvan vooral in China en Japan mooie sierartikelen gemaakt worden. Maar ook was dit materiaal bijvoorbeeld zeer waardevol voor de Maya-indianen in Midden-Amerika, daar er in deze regio geen goud gevonden werd. Ik heb ook eens een artikeltje in een Duits blad gelezen, waarin de Crassula ‘Geldbaum’ genoemd werd. Men doelde dan op de vlezige, ronde blaadjes, die wel wat weg hebben van munten. Was het maar waar, dat je in deze gekke tijd van financiële crises en recessie een boompje zou kunnen hebben, waaraan het geld zo maar groeit.

Toegevoegd na 3 minuten:
De vermeerdering is redelijk eenvoudig:Afgebroken bladeren vormen boven de grond worteltjes. Mits de plant goed verzorgd is kan een blad in de grond worden gestoken en als men vervolgens niet te veel water geeft groeit er een nieuw exemplaar.
Z512099
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het lijkt wel erg veel op postelein. Kijk eens naar het plaaatje bij de bron. Postelein is een eenjarige groente die niet gestekt kan worden, voor zover ik weet. Het wordt vermeerderd door zaaien