mag je planten planten in het openbaar?

Dus in een parkje of een kleine bosje.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
6.6K
HeerVoldemort
10 jaar geleden
+ Goeie vraag
Ritsuka
10 jaar geleden
vaak mag het wel in die stukjes grond rond een boom die bij de stoep staat

Antwoorden (3)

Nee. De inrichting van de openbare ruimte valt onder de verantwoordelijkheid van de gemeente of het stadsdeel van de gemeente. Je eigen tuin of voortuin is van jou, dus daar mag je planten wat je wilt.

Maar ik denk dat je er wel mee wegkomt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zolang je natuurlijk geen gekke dingen doet of overlast veroorzaakt. :-) Je ziet idd vaak genoeg dat bewoners van een wijk, van die saaie plantenbakken dan maar zelf beplanten.
Officieel mag het niet, maar het is een opkomende trend: guerilla gardening.
In Nederland, Belgie en Engeland zijn er mensen die, alleen of in groepen, zaaien en planten op braakliggend terrein, in parkjes, in scheuren in het asfalt, waar er maar plek is.
Sommigen doen dit bij nacht en ontij, anderen doen het open en bloot, in de hoop meer mensen enthousiast te krijgen.
Een boete zal je niet snel krijgen, wel loop je het risico dat je opkomende zaaigoed of je pas geplante groen weer wordt vernietigd door overijverige groenwerkers.
Succes!
Rieneke1
10 jaar geleden
Wij hebben aan de overkant van de straat een grasstrook, die eens per jaar door de gemeente gemaaid wordt. Ziet er niet uit dus, hele jaar onkruid, en dan wordt het ook nog eens kapot gereden. Ik heb gevraagd of ik er hortensia's neer mag zetten, of at ze het vaker wilden onderhouden, maar zij vinden dat het netjes volgens schema onderhouden, wordt, en wij mogen als buren dat niet zelf inrichten en verzorgen.