hoe bescherm ik planten tegen mijn hond ( hij plast ertegen ) ?

ik ga bloemen en planten planten maar mijn hond plast tegen alles . hoe los ik dat op ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
6.8K

Het beste antwoord

Je moet je planten niet willen beschermen, je moet je hond dit afleren.
Bij jonge pups is het enigszins normaal dat zij in huis plassen. Ze zijn immers nog jong en weten nog niet wat mag en wat niet mag. Bij oudere honden kan het probleem complexer zijn. Hier volgen enkele richtlijnen die u best eerst doorloopt bij een oudere hond.
Bij een nieuwe volwassen hond die u in huis hebt gehaald kan het in huis plassen volgende oorzaak hebben:
Territoriaal gedrag: Hiermee wordt bedoelt dat uw hond zijn territorium wil aflijnen door op verschillende plaatsen te plassen. Dit gedrag verdwijnt normaal na een tweetal weken. Maar let op, met andere dieren in huis kan dit gedrag zich blijven voortdoen en moet er worden ingegrepen
Zoeken naar aandacht: Als je hond dit gedrag blijft vertonen is het mogelijk dat u uw hond aandacht geeft elke keer hij in huis plast. Ook schreeuwen of op de neus tikken wordt als aandacht ervaren.
Het niet aangeleerd hebben van regels: Als uw hond uit een dierenasiel komt kunt u nooit of zelden zijn oorsprong achterhalen. Daarom is het best mogelijk dat de vorige eigenaars hun hond nooit correct hebben afgericht.
Een medisch probleem: Indien u opmerkt dat u hond nogal vreemd plast, of een abnormale afscheiding van urine vertoont is het beter om zo snel mogelijk een dierenarts te raadplegen

Regels om uw hond (jong of oud) af te richten
Do's
Beloon uw hond als hij buiten ging plassen, zo leert u uw hond goed gedrag
Geef uw hond geen aandacht als hij in huis heeft geplast, zo leert u hem of haar dat plassen geen manier voor aandacht is.
Maak het naar buiten gaan voor uw hond iets leuks, gooi bijvoorbeeld met zijn bal of ander speelgoed. Zo toon je aan dat hij aandacht krijgt als hij naar buiten zijn behoefte gaat doen en leer je hem dat buiten plassen "leuk" is.
Zorg ervoor als je hond ergens in huis heeft geplast dat er geen geuren van zijn of haar urine meer overblijft, want een overblijvende geur kan ervoor zorgen dat uw hond dit weer op dezelfde plaats doet.
Doe de planten waar tegenaan geplast is dus weg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit geldt ook voor tuin of balkon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt !!!! :D :D :D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan, leer je hond waar hij wel en niet mag plassen, voordat je gaat planten. Dat bespaart je veel ergernis en geld.

Andere antwoorden (1)

Je hond leren dat hij daar niet tegenaan mag plassen. Als het een ongecastreerde reu is is dat vaak markeren/dominantie. Jij bent baas, dus jij bepaalt waar er geplast wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dankjewel voor je antwoord Plls :)