Kunnen veel dode takken in een Japanse esdoorn wat kwaad?

Ik heb on mijn tuin in Japanse esdoorn staan van ongeveer 3 á 4 meter hoog en ongeveer 2,5 a 3 meter breed er zitten elke lente veel dode witte takken in kan dit wat kwaad

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
6.3K

Het beste antwoord

Nee, helemaal niet, mijn esdoorns krijgen ook dode takken, als dat me stoort haal ik ze gewoon weg.
Geen zorgen over maken, is eigen aan de soort.
Van nature vormt de Japanse esdoorn veel dode takken. In het begin kun je het beste in de zomer snoeien omdat je dan kunt zien welke takken dood zijn. De soorten kunnen vrij sterk bloeden. Daardoor is eventuele snoei alleen in de rustperiode aan te bevelen en in ieder geval vóór het eind van het jaar. Snoei dus niet in het voorjaar, maar bij voorkeur helemaal niet.
Z512099