Om bemeste tuinaarde te krijgen , wordt er een hoeveelheid kunstmest aan toegevoegd.
Kunstmest is goedkoop, ruikt niet en is altijd in voorraad.
Vroeger ging er verteerde koemest ( stalmest) door heen, maar door de huidige wetgeving is dat niet meer mogelijk en/ of veel te duur.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat is er met verteerde koemest dat die niet meer in de tuinaarde mag? Wat zegt de wet daar dan over, weet u dat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De opslag, vervoer en toepassingen van stalmest zijn wettelijk geregeld.
Bij het laten verteren komen schadelijk stoffen vrij. Maar vroeger was stalmest een overschotproduct, dat je liet verteren en kon hergebruiken door het b.v. door de potgrond te mengen, of eigenlijk door turfgrond om zo doende er potgrond van te maken+ bladgrond en zand.