Welke plant is makkelijk te verzorgen?

Ik heb de gave een vetplant binnen een paar maanden in de container te moeten gooien. Cactussen heb ik wel, maar ik wil graag variatie.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Neem een plant op hydrocultuur basis. Daar zit een handig metertje bij zodat je precies kan zien wanneer je moet watergeven en hoeveel.
Ik heb een paar hele grote en die kunnen een paar maanden met 1 lading water vooruit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik vind draecena's en sanseveria's erg makkelijk, omdat ze weinig water nodig hebben.
ook parapluplantjes en cyperus vind ik makkelijk, omdat je ze niet snel verzuipt.
een flinke plens en ze kunnen er weer even tegen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Als je niet van het verzorgen van planten houdt kan je net zo goed kunststof planten kopen (die zien er soms trouwens verbazingwekkend echt uit!).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Koop vrouwentongen en zet ze in een voldoende grote pot. Ze zijn al tevreden met een slokje vocht per maand
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien tegen de verwachting in, blijven bij mij palmen erg lang leven - een in de week (of zo..als ik eraan denk) een plens, eens in de 2 jaar nieuwe aarde, en ik heb één ervan al meer dan 20 jaar. Daardoor nog een paar aangeschaft.
En ook een gatenplant (met van die enorme bladen en luchtwortels, die ik trouwens afknip, wat niet schijnt te mogen) is al jarenlang bij me.
Succes !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens het liedje van ''Ja zuster,nee zuster''een Fucsia.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Orchideen zijn ook erg sterk en zijn dop op verwaarlozing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, die moet je met zorg verwaarlozen ;)
Net op de tv gezien bij rtl boulevard.
De sansevieria kirkii "friends".
Gekozen als beste studentenplant, kan weken zonder water.