kan ik gras zaaien in de krokusvakantie?

dus ik vroeg me af of ik gras kan zaaien in de krokusvakantie of kan ik beter wachten?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

De maand maart is een prima maand om gras te zaaien, maar wel zolang het niet vriest of sneeuw ligt en dat laatste kan in de hele maand nog gebeuren, zelfs in april kan het nog vriezen en/ of sneeuwen.
Zou je nu zaaien en het gaat alsnog vriezen, ook dan is er niets aan de hand, het zaad blijft gewoon kiemkrachtig en wacht gewoon tot beter weer.
Er is slechts een nadeel van vroeg zaaien, al de tijd dat het zaad op de grond ligt en niet kiemt, kunnen de vogels ( mussen) het zaad of een deel er van opeten.
Wat draden vissnoer over de grond spannen( 5 cm hoog) helpt hier goed tegen.
Graszaad heeft voor overdag een minimum temperatuur nodig van 10 graden of hoger.
Dus ga maar gerust gras zaaien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het is nog tamelijk vroeg, maar de weersvooruitzichten zijn gunstig. Dus ja, het kan wel. Het zal wel wat langer duren voordat het zaad ontkiemt, maar de hele natuur is al vroeg in ontwikkeling dit jaar.