Hoe kan ik mijn tuinhuis laten drijven?

De bedoeling is een drijvend vlak te maken (liefst met hout maar vond ook op het internet drijvend cellenbeton...) zodat een tuinhuis van ca 9m² stabiel staat op het water. Ook rekening houden met stormweer...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Piepschuim. (polystyreen)

Antwoorden (2)

je kunt een soort van vlot maken van waterdichte tonnen/ vaten, liefst van kunststof, omdat die niet roesten.
Een vlot van hout zal op den duur gaan zinken, omdat het hout op den duur water gaat opnemen.
Woonboten worden gebouwd, op waterdichte betonnen bakken, die zeer duurzaam en onderhouds vrij zijn, daar kan je schuur dus ook op.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In ieder geval de Wet van Archimedes toepassen: een object blijft drijven als het gewicht van het verplaatste water minstens even groot is als het gewicht van het object. Stel dat je tuinhuis 1000 kg weegt, dan heb je dus minstens 10 vaten van 100l nodig, inderdaad liefst van kunststof.