omvallen boom door weghalen muur, wie is verantwoordelijk ?

Een boom van de buren duwt onze tuinmuur om, omdat we bang zijn dat hij instort terwijl we er langs lopen, willen we hem (veilig) laten afbreken totdat hij daadwerkelijk gekapt wordt.
Nu is de kans dat de boom ook steunt op de muur, en met de volgende storm omvalt, omdat er geen muur meer is. Wie is dan verantwoordelijk ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
wat ga je als nieuwe erfscheiding gebruiken? want dan staat die boom weer in de weg.

Antwoorden (1)

De eigenaar van de boom.

Als de boom verder gezond is, heeft dat muurtje geen invloed op de boom.
Maar of dat zo is kan ik op een foto niet zien.

De eigenaar van de boom, kan er beter snel naar laten kijken door een expert.
Officieel is schade namelijk niet verzekerd als de eigenaar niet aan zijn zorgplicht voldoet. (in de praktijk valt dat meestal wel mee, maar dat risico wil je niet lopen)

Toegevoegd na 1 minuut:
ps. laat wel aan de eigenaar van de boom weten dat je het muurtje gaat (laten) slopen. Dan kan er achteraf geen discussie over komen.