Kun je kruiden in een iets donkere keuken zaaien/kweken?

Wij willen graag kruiden kweken in onze keuken. Zoals op de foto te zien moeten de kruiden in de hangende bak komen boven de bar. Rechts zie je een gordijn. Dit is een grote schuifpui, gericht op het noord-oosten.

Mijn vraag is welke kruiden hiervoor geschikt zullen zijn, aangezien het lichtinval niet heel groot is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Zelfs in de vensterbank in het volle licht, is het moeilijk kruiden te kweken.
Dus zoals jij dat beschrijft, is het eigenlijk onmogelijk.
De meeste kruiden moeten veel licht/ zon hebben voor een goede groei.
Het enigste wat je kunt doen, koop kant en klare kruiden in een potje en probeer die zo lang mogelijk in leven te houden en ze vervangen als ze slecht worden.
Meestal zijn ze in aanschaf niet echt duur en binnen gaan ze meestal wel enkele weken mee, ook als ze niet optimaal staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Z512099
10 jaar geleden
Het verbruik is 30 kilowatt per maand, dus 6 € /maand, of 72 € /jaar.

Andere antwoorden (1)

Je kan in de keuken kruiden kweken, zonder zonlicht. Het systeem is een soort schelp waar je de zaden of jonge plantjes in aanbrengt, water en voeding is voorzien, de verlichting is verstelbaar in de hoogte. Alle populaire kruiden kan je erin kweken, bovendien zou het luchtzuiverend werken en de keukensfeer veraangenamen.
Het is een gok, want uw foto is niet gelukt, maar het zou kunnen passen in uw keuken.
Zie link:
http://i42.tinypic.com/wjt5li.jpg

Toegevoegd na 6 uur:
Het verbruik is 30 kilowatt per maand, dus 6 € /maand, of 72 € /jaar.

Toegevoegd na 18 uur:
Omschrijving:

De AeroGarden classic is een vol automatische gestuurd apparaat voor het in overvloed kweken van verse kruiden, sla, groente en bloemen, het hele jaar door! Door gebruik te maken van "aeroponics" (luchtteelt) groeien uw planten door hun voedingstoffen en water uit de lucht te halen.

Waarom een AeroGarden Classic?

- Planten bloeien onder ingebouwd kunstmatig licht
- Automatische lichtschakelaar om de zon te simuleren
- U ontvangt een melding als er water of voedingsstoffen moeten worden bijgevuld
- Het systeem is "foolproof" zodat werkelijk waar iedereen er mee aan de slag kan
- Het systeem vertelt precies wanneer en hoeveel water en voedingsstoffen er moeten worden toegevoegd
- Met de Aerogarden classic kweekt u salades, kruiden, bloemen, cherry tomaatjes, pepers en meer!

Afmetingen van de Aerogarden:

41 cm B x 27 cm D en tussen de 40 en 53 cm H (de lampenkap is verstelbaar in hoogte)

Inclusief:

- 2 AeroGarden Groeilichten
- 1 pakket AeroGarden Cups

Kostprijs 149,95 €
Z512099
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooi verhaal maar ik geloof er geen barst van, of er moet een speciale lamp in zitten, maar dat kost heel veel stroom. De meeste kruiden zijn binnen erg moeilijk te kweken, ook al staan ze in een zonnige vensterbank
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Enig idee wat dat ding kost?
kan het nergens vinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
150 euro voor aanschaf, zeg een afschrijving van 50 euro per jaar, komt bij 72 euro aan stroom, komt bij 2x lampen vervangen a 15 euro. Totaal per jaar 152 euro aan kosten.
En dat voor af en toe een handje vol kruiden/ groente.
Maar je begint een aantal maanden met niets, want het zaad moet eerst opkomen en daarna nog groeien.
Toe gegeven, het ziet er leuk uit.