Welke bloem is: Rose of may?

Ik zit te kijken bij ingredienten van een parfum en ik vraag me af welke bloem ze bedoelen met: the rose of may.
Ik heb gegoogled, maar ik vind of de Narcis of een soort pioenroos, maar ik wil het zeker weten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Het is een prachtige witte narcis.
Amadea
10 jaar geleden
Het betreft een roos waarvan de blaadjes in de maand mei geplukt worden, in het franse plaatsje Grasse.
Rieneke1
10 jaar geleden
Het gaat hier om de beroemde Centifoliaroos.
Andere namen zijn Provenceroos en Honderdbladige roos. De naam geeft aan dat de bloemen dichtgevuld zijn. Deze groep rozen is waarschijnlijk in Nederland ontwikkeld gedurende de 17e en 18e eeuw. Het zijn planten met open groeiwijze, nogal sterk bestekeld. De bloemen zijn zwaargevuld en halfbolvormig en ze geuren intens.

Toegevoegd na 4 minuten:
Rosa Centifolia.
Z512099