Welke plant is dit?

Foto's: http://imgur.com/a/oij0s

Hij staat graag met zijn wortels in het water. Als hij bloeit groeit er een klein, bloemachtig plukje aan de bovenkant van de stengel. De stengels eindigen in punten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (3)

Het lijkt mij een bies te zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bies
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
@wtp, nooit gehoord van stoelzittingen van biezen? Was vroeger in elk geval heel gebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
van het binnenste maakten ze vroeger lonten.. leuk spul! en best sterk ook. plusje
Met de weinige informatie die ik heb, denk ik aan veenbies.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Biezen zijn grassen die een bruin plukje bloempjes maak, bijna boven aan de stengel.
Er zijn heel veel soorten, maar die op je foto is vrijwel zeker de mattenbies, die veel gekweekt wordt als vijverplant.
In de vijver worden ze meestal 1.5 m hoog, soms wat lager, maar in de natuur wordt hij meters hoog met dikke ronde stengels, die worden gebruikt om stoelen te 'matten'
Er bestaan drie soorten mattenbiezen, de gewone groene, de bonte met een geel streepje langs het blad en de zebra bies.