Kan ik basilicum die aan de plant, in de tuin, is opgedroogd, eraf ritsen, fijn maken en als kruid gebruiken in de keuken?

is dit net als drogen in huis? maar dan makkelijker?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (4)

Ja zeker, zoals je in de zomer een takje er af haalt om de blaadjes er af te ritsen,
kun je dat nu ook doen, maar je hebt wel meer nodig dan van verse natuurlijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat kan, maar invriezen is nog handiger en vordeel is dan, dat het normaal groen blijft. Doe dan hele takjes ( per kookbeurt verdelen) in de zakjes. Wil je het gebruiken, neem het dan uit de vriezer, druk het bevroren en al fijn ( klap er op) en voeg het op het laatst aan het gerecht toe. Basilicum is een zogenaamd toekruid, dat alleen lekker blijft als je het op het laatst toevoegt en dus niet laat meesudderen omdat dan het effect van het kruid, de smaak dus, minder is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je schrijft hij is opgedroogd.
Mogelijk al eerder bevroren of gewoon dood gegaan.
In ieder geval zijn de blaadjes dus dood.
In deze vochtige/ natte tijd van het jaar, zullen al de dode blaadjes aan planten gaan beschimmelen, dus niet meer geschikt voor consumptie.
Gebruik in de keuken altijd verse of ingevroren kruiden.
Of op de juiste manier gedroogde kruiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat kan.
Maar wat je ook kan doen is de plant uitgraven en binnen zetten, dan groeit hij wel weer aan en kun je verse blaadjes plukken.
De plant moet nog wel leven.
Eerst in een koele kamer en dan geleidelijk wat warmer.