kan ik, nog overjarige bloembollen planten, die nog niet geplant zijn?

Ik heb nog een paar dozen bloembollen van vorigjaar, kan ik die nu nog planten, voor een mooi bloei?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.9K
Reddie
10 jaar geleden
Wat is er mis met proberen?

Antwoorden (2)

Ja, zeker de moeite waard. Er zullen wel enkele bollen niet opkomen maar de kans is groot dat het nog prima gaat. Zijn ze echt helemaal verdroogd, da zie je direct, dan die uiteraard overslaan. Plant ze nu wel direct voor de vorst intreedt, anders ben je te laat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vrijwel alle bollen zullen nu zijn verdroogd of beschimmeld, dus maar weg gooien, zonde van je werk.

Toegevoegd na 5 uur:
Veel soorten bloembollen vormen ieder jaar een nieuwe bol, dat hebben deze bloembollen niet kunnen doen, dus wordt het nooit wat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een juist antwoord.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@zeker weten boerderijbert, ik heb een hele grote tuin en het overkomt mij ieder jaar weerdat ik in de schuur nog een dozen bollen vind van het vorig jaar. 't Wordt echt nooit meer wat.
+
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tsjonge, wat typt deze laptop weer foutloos grrr.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja ja die laptop's toch.