Hoe kan ik merelgefluit als achtergrondgeluid op mijn hyves instellen, ZONDER beeld erbij?

Er is (vind ik) niets mooier dan het gezang van de merel in het voorjaar en de zomer in de tuin, vooral 's morgens vroeg en 's avonds in het schemer. Daar verlang ik echt heel erg naar. Laatst zat ik even buiten en het begon te schemeren en ja hoor, er zat een merel, niet ver van mij vandaan, prachtig te fluiten!

Nu vind ik het leuk om het gefluit als achtergrondgeluid op mijn hyves te plaatsen, maar dan GEEN beeld erbij van youtube ofzo, dus puur achtergrond geluid dat je hoort als je op mijn hyves komt.

Wie o wie weet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen?

Toegevoegd na 10 minuten:
Zo kan ik iedereen die op mijn hyves komt een beetje het voorjaarsgevoel geven waar we toch allemaal wel een beetje aan toe zijn, toch;-)?

Toegevoegd na 10 uur:
Niemand die weet hoe dit moet :-(.......?
Jammer, ik had zo gehoopt dat er toch misschien 1 antwoord zou komen en dan ook een goede natuurlijk ;-)!
Maar ik heb nog 6 dagen de tijd.............

Picture for question
14 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Het beste antwoord

Zo doe je dat!

Eerst maak je op Hyves een gadget van een filmpje met de merel (bijv http://www.youtube.com/v/2zxFxjNfohc). Vervolgens zetten we de gadget in je profiel, zodat hij meteen geladen wordt als de pagina opent (de gadgets laden pas als je naar beneden scrollt):
1) Klik bij je profiel (tegenwoordig de eerste box onder je wiewatwaar) op "wijzigen", je komt nu in het venster "Mijn account".
2) Scroll iets naar beneden. Onder onder andere "Verjaardag", "Scholen" en "Talen" staan een aantal lege vakken; onderwerpen die je zelf in kunt vullen voor je profiel. Typ een onderwerpje in het linkervakje en klik dan door naar het rechtervak.
3) Kies in het rechtervak je vogel-gadget (bij mij heet die "Fwietfwiet" zie de screenshot hieronder).
4) Kies opslaan.
Je gadget staat nu in je profiel en wordt meteen geladen.

Vervolgens ga je de code in je profiel editen, zodat het filmpje in je gadget meteen gaat spelen:
1) Ga weer naar je profiel en naar het vakje waar de code van het gadget staat.
2) Op de twee plaatsen waar in de code de link naar het youtubefilmpje staat, typ je aan het einde "&autoplay=1", bijvoorbeeld: "http://www.youtube.com/v/2zxFxjNfohc&autoplay=1" Zorg dat je dit echt op beide plaatsen doet, anders werkt het niet. Met &loop=1 daar weer direct achteraan kun je het filmpje ook nog laten loopen.
4) Klik op opslaan.
Als het goed is, start het filmpje (en dus het geluid) nu meteen.

Je wilde alleen het geluid hebben en niet een heel filmpje in je profiel. Om dat te bereiken gaan we de hoogte en breedte van het filmpje op 1 zetten. Het filmpje wordt dan wel geladen, maar je ziet slechts één pixel!
Dat doen we zo:
1) Ga naar in je profiel weer naar de code van je gadget.
2) Op de (vier) plaatsen in de code waar "width=" of "height=" staat, vervang je het getal dat erachter staat door 1, zodat er height="1" en width="1" komt te staan. Zorg dat je het echt weer op alle plaatsen verandert, anders werkt het niet.
3) Sla je profiel opnieuw op.

Et voila! Je hebt een vogeltje dat meteen gaat fluiten, zonder dat je er tegenaan hoeft te kijken. Heel mooi!

Nu moet je er alleen voor waken dat je de vogel niet uit je gadgets gooit, want daar kan Hyves op den duur niet tegen. Je kunt het filmpje van de merel eventueel lager in je lijst met gadgets zetten.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij niet!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
misslobe
14 jaar geleden
Wat niet?