Egelnest gemaakt is dit niet te laat ?

Vraag me dit af ivm winterslaap heb een soort mand gekocht bij tuincentrum en hem in de tuin gezet onder bamboe haag met blad erover een laagje plastiek en dan weer blad eroverheen met stokje vast gezet.
Heb al een nest hier met egels maar weet niet of die voldoende beschermt tegen de winter.
hoor zo nu en dan gehoest uit dat nest dus er zit een egel in.
Kan ik een andere er nog blij mee maken of te laat neergezet.

Toegevoegd na 1 uur:
foto van nest waar nu zeker een egel in zit denk zelfs 2 .
zitten hier al een paar jaar maar nest 2jaar.
Erg mooi van bambo blaadjes gemaakt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.7K

Het beste antwoord

Nee hoor, dit is helemaal niet te laat. Het is nog zacht weer, dus van winterslaap is nog geen sprake.
Bovendien gaan de jonkies later in winterslaap, en liefst met z'n vijven.

Geen slecht idee nog wat kattenvoer/pindakaas te geven nu.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja doe ik niet want dan eten die van mij het op of die van de buren en andere buren erg veel katten hier dus werkt niet echt hij/zij zal het op eigen kracht moeten doen en lukt tot nu toe aardig.
Katten egels zo leuk!!
Rieneke1
10 jaar geleden
Katten eten toch geen pindakaas, doorv de bank genomen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HAA je kent mijn katten nog niet .
Maar hoe geef je ze dan pindakaas?
gewoon op gras of??
Rieneke1
10 jaar geleden
Dat kan, of in een schaaltje, net wat je wil.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt allemaal voor het meedenken ik denk dat het hier wel goed komt met het nest.
heeft al bezoek gehad.

Andere antwoorden (2)

Of je hem te laat hebt neergezet weet ik niet, ik kan je wel wat vertellen over dat "gehoest". Dat is geen ziekte maar een waarschuwingsgeluid dat je uit de buurt moet blijven. Heb dit ook een keer gehad met een egel die in mijn schuur logeerde. Een mevrouw van een egelopvangcentrum heeft me dat uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord en dat gehoest dat ken ik en hoor dit zo nu en dan.
Kun je geen kontakt opnemen met een egel opvang?
Ik kreeg ooit geen egel mee omdat er plastic in de tuin was, dat is gevaarlijk.
Ook heb ik zo m'n twijvels over de voeding, gewone pindakaas te zout voor vogels dus ook voor egels?
En kattenbrokken ook?
De gel opvang kan je zeker uitsluitsel geven over het nest en de voeding.
Heel veel plezier ermee.

Maaike

Toegevoegd na 22 uur:
Ik ben niet duidelijk geweest. Sorry
Ik bedoel de egel-opvang te bellen voor advies tot betrekking het plastic ondergrondje en de kattenbrokken en de pindakaas.
Zeker Niet weg brengen naar de egel-opvang. Vrij en blij in de natuur.