Aan de bovenkant van het blad, necrotische puntjes en vergeling met een soort stoffig uiterlijk een duidelijk verzwakte plant, futloos, oderkant van het blad rode puntjes die bijna niet te zien zijn en bijna niet bewegen, bij zware aantasting spinsel met de dieren tussen blad en steel en aan de onderkant bladeren. Komt vooral voor bij lage RV .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Heb je net een leuke plant; zit ie vol pluizige webjes en/of zwarte of rode puntjes..Spint dus...Dit is een infectie van mijten (hele kleine beestjes) die op planten vooral de bladeren aantast. Ze doen dit het liefst onder warme, droge omstandigheden. Ze houden niet van een vochtige of koude omgeving.

Wat is Spint

Spint is een infectie van mijten op planten. Je kan ze bijna niet zien (zo klein als een speldenknop), maar ze zien eruit als zwarte of rode puntjes. De mijten tasten de bladeren van de plant vooral aan onder warme, droge omstandigheden. Ze zuigen de sappen uit de plant door een gaatje in de plant te prikken. De plant kan hierdoor zelf geen voedingsstoffen opnemen. Uiteindelijk vergelen de bladeren en de plant zal zo verzwakken dat deze sterft.
fremar