Hoe eendenkorf plaatsen?

Dag,

Vorig jaar kochten wij ergens op een markt een eendenbroedkorf. We willen hem nu in de sloot gaan plaatsen. Maar even de vraag hoe?
- Met 2 x2 gekruiste bamboestokken zag ik op plaatje is dat juist?,
- hoe hoog boven het water
- hoe ver vanuit de kant? of dichtbij de kant
- Recht of schuin?

Dank voor uw tips! groet Esther

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Tuin
4K

Antwoorden (2)

Zie hier het filmpje hoe je een eendenkorf plaatst succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb je ook een Titanic ? ;)
Plaats een eendenkorf ook nooit in een kikkerpoel (tenzij u geen waarde aan kikkers hecht). De eenden maken een rommeltje van de poel en daar houden kikkers niet van. Verder is dat filmpje erg goed!
In de landleven of noorderland (beide tijdschriften voor mensen die buitenuit wonen) staan vaak ook nuttige tips. Misschien is op hun websites iets te vinden?
succes ermee!