kun je groene tomaten laten rijpen?

Hebben in de achtertuin 3 tomatenplanten gezet,nu wordt het tijd om de boel op te ruimen de drie plantjes zijn enorme hoge struiken geworden en hangen nog boordevol groene tomaten
Kan ik deze oogsten en binnen laten rijpen ,er komt nu niet meer voldoende zon om ze buiten mooi rijp te laten worden
Volgend jaar zetten we de plantjes wel on grote potten op een zonnigere plek in de tuin

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.3K

Antwoorden (3)

leg ze op kranten in een donkere ruimte/kast met goede beluchting.na enige tijd zullen de tomaten mooi rood worden.
10 jaar geleden
je kunt het beste wachten tot ze een klein beetje kleur krijgen. Dan buiten de moederplant laten afrijpen op een krant. Dit is ook nog eens beter voor de plant, omdat de plant nu weer energie kan geven aan andere tomaten, die dan mooier rijpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Steek ze samen in een doos met een tros rijpe bananen, de bananen scheiden een stof (ethyleen) af die tomaten doet rijpen.