Welke pad is dit?

Net even in de tuin en zwom in de vijver is een jonkie 8cm denk ik.
De kleur is zwart donker bruin met oranje ?
De buik is grijs wit gestippeld erg mooi beestje maar ken hem niet heb veel vijvertjes en 1 grote daar zwom hij in heb hem op een beschut plekje in de tuin weer vrij gelaten.
Wie weet de naam?
BVD MHofman

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Rieneke1
10 jaar geleden
Ik denk toch dat het de gewone pad is, al is het oranje bij deze wel erg prominent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk dat je gelijk hebt wel erg veel oranje bij deze zo mooi!!
zo had ik ze nog niet gezien zo nu en dan een klein vlekje.
Rieneke1
10 jaar geleden
Voor mij is het ook nieuw hoor, ik ken ze grauwer.
Maar bij dit soort vragen kijk ik altijd even bij de tuinsafari van Hans en Hania, en daar zag ik een foto van een jonge pad waar deze toch wel op leek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vandaar mijn vraag zo mooi nog niet gezien kan er zo van genieten een beestje zoals deze.

Antwoorden (2)

Een vuur pad, te zien aan kleur
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij lijkt sterk op de Amerikaanse pad en dan wel een tweejarig diertje.
Mogelijk ontsnapt bij een liefhebber, of gewoon los gelaten.
Lang geleden ben ik ook heel stout geweest en heb enkele Amerikaanse padden stiekem meegenomen naar Zeeland, soms kom ik er nog eentje tegen en ook die had rode vlekken en veel wratten.
Ook de gedrongen vorm komt me bekend voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb even gekeken op internet foto's maar weet niet hoor zie bij die van mij zeg maar veel meer rood/oranje.
En hij ging ook niet op zijn rug liggen dood om zich te verdedigen.
Of.heb ik nu weer bij de verkeerde gekeken.
De onderkant buik nek is gespikkeld grijs/wit zwart.
Wel is het zo dat ik dus in Canada ben geweest BC Victoria in juni
In oerbossen geweest zal toch niet??
Geen kikkers /padden gezien daar wel orka's en bultruggen maar ja die zijn ook wat groter HAAA
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik moet nog ergens een foto hebben van een pad die ik vorig jaar in mijn eigen tuin vond, he komt me zo bekend voor.
En nee, een bultrug is het zeker niet :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hè ed foto al gevonden?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee helaas nog niet, het was een foto voordat mijn laptop overleed....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet de vraag bijna sluiten dus jammer dat we er niet uitkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heb nog gezocht, maar kan de bewuste foto niet vinden.
Maar de pad die ik hier had gevonden, zag er net zo uit, ook die rode vlekken.
heb er enkele mooie foto´s van, maar ja.........................
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In elk geval een plus voor de tijd die je eraan besteed om de vraag goed te beantwoorden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Foto van orka's even erbij gezet in Canada genieten !!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja daar kan een pad niet tegen op! heel bijzonder om mee te maken!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja erg indrukwekkend was dat maar een pad in mijn tuin ook altijd erg leuk!!
Natuur ik hou ervan zo mooi!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ho, wat vind ik net, zoek hier GV bij " welk soort pad is dit? "
Ik had voor mijn pad, ook deze vraag gesteld.
Mijn pad is wat vorm het zelfde, alleen veel minder rood, maar er zijn veel mutaties en natuurlijk man/ vrouw.
Denk nog steeds dat het de Amerikaanse pad is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb mijn twijfels maar kan weet je welke dieren op de toegevoegde foto's staan de laatste dan ben je een topper maar dat ben je al HAA
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook in Canada gezien was echt top,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dat ziet er beren goed uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar het zijn geen beren, zee otters?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Top helemaal goed !!!!
Waren wel 40 bij mekaar iets wat ze daar zelf ook nog nooit hadden gezien meestal maar 2 of 3
Prachtige beesten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Super , zeg, dat je er toen net was!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja soms heb je geluk en dat hadden we is erg bijzonder om zoveel bij mekaar te zien en de mensen die ons meegenomen hadden hebben het ook doorgegeven aan natuurbescherming daar.