Hoe heet deze plant?

Ik heb een plant gekregen, maar weet niet hoe ik hem behandelen moet. Persoon die hem gegeven heeft is even niet bereikbaar, maar ik wil hem wel in de grond gaan zetten, maar waar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.1K

Het beste antwoord

Het is een Hebe, een van de velen soorten.
Het zijn dwerg heestertjes, die zeer geschikt zijn voor bloembakken en perken.
De bloei valt in de herfst tot aan de winter.
Ze bloeien dus maanden lang!
Uiteindelijk zullen veel soorten toch bevriezen, als het te ver onder nul komt, in een bloembak wat sneller dan in de tuin.
In zachte winters kunnen ze vaak overleven.
Hun standplaats in de tuin is van volle zon tot schaduw.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat voor grond moet hij hebben. Ik woon in Frankrijk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je twijfelt wat betreft de grond, zet hem dan in een flink plantgat gevuld met potgrond, dan is het altijd goed.
In Frankrijk zullen de meeste Hebe soorten wel overwinteren en in ieder geval bloeien tot richting de kerst!

Andere antwoorden (1)

Het is een Euonymus Hiervan zijn talrijke varianten. Bladhoudend, makkelijk te knippen klein heestertje. Voor volle grond of pot.
Met de naam kunt u verder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je precies met volle grond? Ik zit in Frankrijk.