welke plant is dit?

120 cm hoogte, peulen van max 15 cm lang. Snelgroeiend

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De peulen zijn de bloemknoppen!

Het beste antwoord

Dat is de Brugmansia,dit is de botanische naam van een geslacht van planten in de nachtschadefamilie (Solanaceae). De soorten in dit geslacht vielen vroeger onder het geslacht Datura. Ze zijn hiervan onder meer te onderscheiden doordat de bloemen bij brugmansia's hangen en bij datura's niet. Er zijn echter wel cultivars van Brugmansia die wat afstaan en niet zo duidelijk hangen. Alle soorten zijn zeer giftig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bent in de war met Bereklauw in plaats van Brugmansia.
Bereklauw is een plant die voor mensen niet bepaald geschikt is. Wie ermee in aanraking komt terwijl de zon schijnt, kan heel ernstige brandwonden oplopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je antwoord. Goed te weten dat het een giftige plant is, want wij hebben jongere kinderen. Ze mogen er dus niet eens aankomen? Wel zie ik op internet veel mooie foto's, dus ben wel geneigd de plant nog te houden. Bovendien hebben we ook een Italiaanse aronskelk staan en die is ook giftig, daar blijven ze netjes af. Zijn deze peulen nu eigenlijk de knoppen van bloemen die nog moeten komen of zijn dit al zaaddozen?
Groet, Simone
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit zijn duidelijk de knoppen die nog moeten uitkomen, of dat nog lukt met deze temperatuur is nog de vraag.
Het is een prachtige plant wij beleven er elk jaar weer veel plezier aan met de bloemen en de heerlijke geur hiervan die alleen in de avond ontstaat. De Italiaanse aronskelk is zeer giftig,dus niet gebruiken in je tuin google daar maar eens op!!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat ze zo gevaarlijk zijn als ik nu lees, dat wist ik niet!
Het lijkt mij dan ook beter beide planten te verwijderen, ook al zijn z prachtig. Er wonen hier veel kinderen en ik zou niet willen dat er eentje is die er wel een hapje van probeert met alle gevolgen van dien!

Andere antwoorden (1)

De plant wordt ook wel trompet plant genoemd
Nav de bloemvorm