wat gebeurt er als een plant geen licht krijgt?

Kan het zijn dat de blaadjes dan geel worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
3.3K
burgos
10 jaar geleden
Hij gaat gewoon dood.

Het beste antwoord

Ja, dat kan zeker, wit zelfs. Een plant heeft licht nodig om bladgroen te maken. Daarom is witlof wit, maar witlof die boven de grond uitkomt groen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In het beste geval worden ze wit. In het slechtste geval gaan ze overlijden. Meestal zit daar een grote grijze gebied tussen, nl. dat hij 'halfdood' wordt. Oftewel: Meeste tot alle blaadjes vallen af en hij gaat in een soort 'slaapstand' waarbij hij zo min mogelijk voedingsstoffen tot zich neemt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
heel erg bedankt, ik gebruikte tuinkers en denk dat dat wel hetzelfde werkt
En de plant begint ook langgerekt te groeien, hij gaat echt op zoek naar licht.