Ik zag net een soort kolibri vlinder (?) , wat kan dat zijn?

ik zag net iets bij mijn vlinderstruik zoemen, best groot, ongeveer 10 cm ( kan ook iets kleiner geweest zijn) , in vlucht met zoemende vleugeltjes, met een lange tong/stengel , nectar uit elk los bloempje zuigen, al stilhangend vliegend in de lucht. Hij zoemde en at net als een kolibri ik had het nog nooit gezien! het had t lijf van een mot leek het maar heel groot, weet iemand wat dit kan zijn? echt nog nooit gezien en heb al 22 jaar de dezelfde tuin................(dus heb al heel wat gezien bedoel ik daar mee hihi sorry)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Het beste antwoord

Dit kan inderdaad een kolibrievlinder zijn geweest, wij hebben hem ook wel in de tuin gehad.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jah! dat is um! zo simpel, gewoon de naam waar die op lijkt! dank! ik had um echt nog noooooooit gezien, super leuk om te zien, dank!!!!!!!!!!!!!! ik ga ze ff bestuderen nav je links!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mooi zijn ze inderdaad! er zijn er veel dit jaar. plusje
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mooie vlinder! nog nooit eerder gezien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zo snel en met goede linken, ook een filmpje, erg fijn en compleet in zijn heerijke eenvoud ;)

Andere antwoorden (1)

De Kolibrievlinder ook wel Meekrapvlinder genoemd, wordt ieder jaar in ons land waargenomen, vooral op hanggeraniums.
Het is wel vrij laat er nu nog een te zien, maar ja, we hebben dan ook een zeer merkwaardig voorjaar en zomer gehad.