Hoe heet deze plant?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Amadea
10 jaar geleden
Is het jou bekend dat momenteel op de eerste foto persoonsgegevens staan?
Amadea
10 jaar geleden
Oh, en na vergroting zie ik het ook op de tweede foto...

Het beste antwoord

Dat is de ambrosia, een exoot die allergieproblemen geeft voor mensen met hooikoorts.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh dan moet je die plant uitroeien!
http://www.westerwoldeactueel.nl/2013/08/20/help-mee-hooikoortsplant-alsemambrosia-te-bestrijden/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet het zelfs melden als je de plant ergens gezien hebt.
teusvh
10 jaar geleden
Niet met je blote handen aanzitten. dat kan allergiereacties oproepen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is ook zo dat zaad van deze plant soms in goedkoop voer voor buitenvogels zit. Daarom zaad kopen bij vivara of een ander betrouwbaar adres. http://www.vivara.nl/ctrl/node:68;page:4;/vogelvoer_voor_silos

Andere antwoorden (1)

Hij wordt uitgezaaid omdat het in vogelvoer zit. Het wordt intussen een flinke plaag in Nederland omdat hij het hooikoorts seizoen flink verlengt. Haal de plant alsjeblieft meteen weg met handschoenen aan en laat hem niet uitzaaien. Gooi het bij het restafval, niet in de groene ton want dan kunnen de zaden in compost terecht komen