welke onkruidverdelger is goed en niet al te duur?

Wat ik het meest lees is dat roundup de beste moet zijn, maar vind ik vrij prijzig, een alternatief schijnt schoonmaakazijn te zijn, maar a; het ruikt nogal sterk en b; vraag ik mij af of dit wel geschikt is voor datgene waar ik last van heb.

Mijn tuin is in zijn geheel betegeld, maar tussen de tegels en aan de randen woekert het onkruid weeldig, en wil ik voor een lange tijd van verlost zijn.

Dus heeft iemand een andere optie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
2.8K

Het beste antwoord

Schoonmaakazijn mixen met water. 1 op 1. Ruikt inderdaad maar mijn schoonmoeder is er lovend over. De geur is zo weg, het werkt en goedkoper krijg je niet.

Toegevoegd na 5 minuten:
In de bronvermelding meer tips, als je alsnog geen schoonmaakazijn wilt gebruiken kan je ook kokend water gebruiken -maar dit zal de wortels niet doden, dus dan komt het onkruid weer op- maar keukenzout strooien helpt ook.
Voordeel is dat azijn in de wortels komt en zo de plant helemaal zou doden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

welke onkruidverdelger is goed en niet al te duur?
Uw tuin geheel betegeld.

Blad zorgt voor groei.
Gewoon in uw vrije uurtje krabben of schoffelen.
Hierdoor voorkomt u bladgroei, waardoor u wortelgroei belemmerd.
Waardoor de plant zal afsterven.
Even aandacht volgend jaar ( goed voor uw geestelijke gesteldheid ) en u hebt in de toekomst geen middelen ( wat dan ook ) meer nodig.

Suc6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tegen onkruid werken de voorgaande middelen natuurlijk ook.
Vitragezout werkt lang. Gewoon dun strooien op de tegels. De algen doden hiermee ook.
Gewoon keukenzout of strooizout zie ik ook wel gebruiken, maar dat loopt wel in.
Onkruid verbranden stinkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat mijn buur doet is om de paar maand een paar ketels kokend zout water over zijn tegels kieperen en deze zijn nog steeds zo wit (was een idee van zijn vrouw die witte tegels) en onkruidvrij als 5 jaar geleden toen ze pas gelegd waren.
Kost niet veel en is makkelijk, je moet alleen de boel niet over je voeten gieten want dat schijnt nogal warm te zijn! (nietwaar buurman?)