Wat voor bessen zijn dit en zijn ze eetbaar?

Ze ruiken zoals jeneverbessen, maar ik heb geen verstand van bessen, etc..

Toegevoegd na 1 uur:
Foutje ze ruiken zoals aalbessen niet naar jeneverbessen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een beetje beleefder kan ook wel zeker. Ik weet dat ze naar jeneverbessen ruiken omdat ik er al heb gegeten, maar ik ken bv. geen eigenschappen, bloeitijden, etc. van bessen en deze planten.
En het is wel een beetje raar dat je zegt dat het op bosbessen lijken maar dat ze er niet als bosbessen uitzien.

Het beste antwoord

Dit is de bes van de kamperfoelie. Lonicera.
De bessen hebben geen meerwaarde als vrucht, hoewel de vogels (merel) er gek op is.
De bloem is sterk ruikend in de avond. Grote woekeraar in het bos.
Is in de alternatieve geneeswijze veel in gebruik.

Nu u de Latijnse naam heeft, kunt u de plant verder vinden op het i-net.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
U heeft gelijk, ik heb eens gekeken op het internet en het heeft net dezelfde bloemen en bessen.
Dank u voor het snelle antwoord