Hoe krijg je schildluis van een bonzai olijfbompje?

We hebben een bonzai olijfboompje meegenomen uit Griekenland. Nu zit er schildluis op, hoe kunnen we dat eraf krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Een sopje maken van water en groene zeep, en de plant hiermee besproeien. Indien nodig na een paar dagen herhalen.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Andere manier is ze eraf schrapen met een bot mes of palet als ze op de houterige gedeelten zitten.
Als ze op blaadjes zitten, aangetaste blaadjes verwijderen.
Werkt gegarandeerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alle luizen deppen met pure spiritus.
Succes