Doet het meer kwaad dan goed om de groenten badwater te geven, waar dus zeep in zit?

om water te sparen, badwater gebruiken om de groenten water te geven.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
12.8K

Het beste antwoord

Ik weet niet war de andere antwoorders hun wijsheid vandaan halen maar ik weet 1 ding zeker: Mijn vader goot indertijd het waswater tussen de groenten in de tuin en deze gingen nooit dood.
Ik heb het dan niet alleen over het badwater maar ook over het water van de was uit het pre automatische wasmachine tijdperk. Sterker nog, in de tijd dat hij dat deed had hij nooit last van preivlieg en ook de worteltjes hadden geen last van de wortelmade.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probeer het eens en je zal het merken.
burgos
10 jaar geleden
Er kan toch geen sop bij je plantjes=
Die gaan harstikke dood.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beste miccie: ik probeer het niet maar doe het gewoon en mijn groenten groeien als kool, de spreekwoordelijke en andere!
Waarde burgos: voor dode plantjes zien mijn groenten er anders zeer lekker en mooi groen uit! Behalve de tomaten die rood zijn :-)
Met het weer dat we nu hebben gaan je planten eerder dood als je ze besproeid als de zon er vol op schijnt dan als je ze giet (niet besproeien dus) met water waar wat zeep in zit als de zon niet meer vol op de planten schijnt.

Andere antwoorden (4)

Zou het maar niet doen domvraagetje. Alle reststoffen zul je later in de vruchten tegenkomen. Of in de groentes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeep in water is schadelijk voor groen. Als je dit dagelijks zou doen, gaat het groen dood op de plek waar je dat doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moet je niet doen!!
Als het om zuinigheid van het water is, vang je toch regenwater op in een regenton van een dakgoot, even een goede bevestiging maken dat wel, maar zeepwater er tussen gooien lijkt me niet zo fris.
Straks smaakt je groente naar zeepgeuren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wasmiddel bevat fosfaat wat ook in kunstmest zit, vandaar dat de planten er zo goed op reageren. Op een andere site las ik dat een klein meisje een complete fles wasmiddel had leeg geknepen bij een plant die het nog overleefde ook.

Een bekend middel tegen bladluis is water met een beetje afwasmiddel waar je het blad mee besproeit.

Als het slecht is voor de mens , is het ook slecht voor planten. Lees het etiket van de badschuim die je gebruikt. Als hier natuurlijke producten in zitten kun je het ook wel aan planten geven.

Sodium lauryl sulfate is een zeer schadelijk produkt wat in badschuim voorkomt.